testpic

Belluno photo festival 2025

Belluno photo festival 2025

La terza edizione del Belluno photo festival vi presenterà una selezioni di immagini provenienti dal Museo Olimpico di Losanna, e dal Comitato Italiano Paralimpico.

Rappresentano i Giochi precedenti, parlano di valori dello sport, emozioni sportive e rispetto verso gli altri con un messaggio di Pace e unione tra i popoli.

Le piazze della città si trasformeranno in un Museo a cielo aperto dove lo sport per la prima volta in un nostro progetto sarà protagonista assoluto.

Il Belluno Photo Festival è la quarta rassegna organizzata in Veneto dall’associazione che promuove l’evento con il Comune di Belluno e con la collaborazione del Liceo Leonardo Da Vinci Belluno che ne ha realizzato la grafica.

I Cinque anelli intrecciati del logo delle Olimpiadi, rappresentano l’unione dei cinque continenti, mentre i cinque colori a essi associati sono il blu, il giallo, il nero, il verde e il rosso.

Lo sport paralimpico è invece rappresentato dalle tre “agitos” in rosso, blu e verde, posizionati in modo circolare su uno sfondo bianco. I colori sono stati scelti perché sono i più utilizzati dalle bandiere del mondo mentre il logo rappresenta il corpo, la mente e lo spirito degli atleti con disabilità.

Due di questi, il blu e il giallo, rappresentano anche la bandiera della città di Belluno, città splendente che sorge su un promontorio situato nei pressi della confluenza del fiume Piave e Ardo. Alle sue spalle le splendide Dolomiti fanno da cornice a questo territorio.

E come il blu è presente sia nell’emblema Olimpico che in quello Paralimpico, quasi a rappresentare due mondi che si ritrovano nello sport, così Belluno diventa il punto di incontro tra Giochi Olimpici e Giochi Paralimpici.

Request informations

LAB 77 APS

Piazza dei Martiri Belluno (BL), Lungo le vie e le piazze del centro

Learn Family and friends Nature & Wild Spring Piave

Belluno

Discover
Houses

Stories to tell

Unusual Caorle: leisurely journeys between land and sea

Unusual Caorle: leisurely journeys between land and sea

16 June 2024

Looking to spend a day on a boat or cycling to discover a different side of Caorle, away from the golden beaches and the bustling atmosphere of the historic ...

The magic of fishing: a return to the essence

The magic of fishing: a return to the essence

13 June 2024

Discover the allure of the Meschio River, a natural treasure perfect for fly fishing. Learn about the fish species, fishing zones, and everything you need ...

A river of flavours: an emotional journey through the gourmet cuisine of Veneto

A river of flavours: an emotional journey through the gourmet cuisine of Veneto

25 October 2023

Discover how gourmet cuisine becomes an emotional language that connects communities, celebrates the land, and invites exploration. ...

Partners

Veneto Rivers Holiday represents a project consistent with the Strategic Regional Tourism Plan Veneto, designed in synergy and complementarity with the objectives of the various OGD involved.
It invites and it is open to the active involvement of local governments.

Thank you

Thank you: we have sent you an email to activate your subscription and select your preferences if applicable

Close

Credits

Official site of the Temporary Association of Companies “Veneto Rivers Experience”.

The A.T.I. Veneto Rivers Experience thanks all those who collaborate and have collaborated in the realization of this web project for the promotion of experiences and valuable time to spend along the Venetian rivers from the Dolomites to Venice.

  • Photo: Studio 2000 Hz Gianni Frescura, Ass.Prom.Tur. Alpago - Cansiglio aps, Archivio ATI Veneto Rivers Experience.
  • Copy: Atr Comunicazione, Marco Piccoli-The Grandiz, Skillamix Design.
  • Web project, hosting: Kumbe srl
  • Destination Management System: DMS Deskline by Feratel media technologies srl
Close

Thank you

Your request has been successfully submitted, we will reply to you as soon as possible. A copy of your message has been sent to your email address.

Close

Filter by the dates you set

Close

Request informations and reservations