testpic

A me, a voi - mostra fotografica

A me, a voi - mostra fotografica

Torna, per la sua seconda edizione, la rassegna DOLOMITES ideata nel 2024 dall'associazione Borgo Piave ETC aps per approfondire la cultura dolomitica, le Dolomiti come patrimonio e le comunità che vivono le Dolomiti.

Quest'anno i temi che si andranno ad approfondire sono le relazioni tra il paesaggio dolomitico, le comunità che vivono al suo interno e i riti che sono parte della cultura delle Dolomiti patrimonio UNESCO.

La prima proposta della rassegna vede entrare in relazione il paesaggio con la comunità grazie agli scatti di Gabriel Colombani che ha creato questa mostra fotografica per esprimere, attraverso immagini, il suo rapporto con le persone e i momenti che hanno segnato la sua vita di abitante dolomitico.

La mostra intitolata “A me, a voi" è già stata esposta a Corvara (BZ) paese di Gabriel e fulcro di quella comunità che lui stesso ha voluto legare alle fotografie.

La pagina della cooperativa turistica dell’Alta Badia ha così descritto il suo lavoro: “Gabriel Colombani appassionato di arte e persone, presenta una mostra che parla di emozioni e riflessioni attraverso l'obiettivo della fotografia. L'idea nasce da un desiderio di trasformarla in qualcosa di più profondo, superando la visione di quest'arte come mera rappresentazione. La scintilla è scoccata con la creazione del libro fotografico "A me, a voi", un diario visivo in cui ogni scatto racconta una storia, un legame, un'emozione. Siamo esseri umani dalle mille sfaccettature, e poche cose sono più belle dell’osservare la reazione di chi si trova davanti a un’immagine a lui o lei dedicata, sia essa bella o scomoda”.

 

Orari: dalle 11:00 alle 12.00 e dalle 16:00 alle 19:00

 

Request informations
See on map

Via Uniera dei Zatèr n.6 Belluno, Da Rosalina - Borgo Piave

Piave

Belluno

Discover
Houses

Stories to tell

Unusual Caorle: leisurely journeys between land and sea

Unusual Caorle: leisurely journeys between land and sea

16 June 2024

Looking to spend a day on a boat or cycling to discover a different side of Caorle, away from the golden beaches and the bustling atmosphere of the historic ...

The magic of fishing: a return to the essence

The magic of fishing: a return to the essence

13 June 2024

Discover the allure of the Meschio River, a natural treasure perfect for fly fishing. Learn about the fish species, fishing zones, and everything you need ...

A river of flavours: an emotional journey through the gourmet cuisine of Veneto

A river of flavours: an emotional journey through the gourmet cuisine of Veneto

25 October 2023

Discover how gourmet cuisine becomes an emotional language that connects communities, celebrates the land, and invites exploration. ...

Partners

Veneto Rivers Holiday represents a project consistent with the Strategic Regional Tourism Plan Veneto, designed in synergy and complementarity with the objectives of the various OGD involved.
It invites and it is open to the active involvement of local governments.

Thank you

Thank you: we have sent you an email to activate your subscription and select your preferences if applicable

Close

Credits

Official site of the Temporary Association of Companies “Veneto Rivers Experience”.

The A.T.I. Veneto Rivers Experience thanks all those who collaborate and have collaborated in the realization of this web project for the promotion of experiences and valuable time to spend along the Venetian rivers from the Dolomites to Venice.

  • Photo: Studio 2000 Hz Gianni Frescura, Ass.Prom.Tur. Alpago - Cansiglio aps, Archivio ATI Veneto Rivers Experience.
  • Copy: Atr Comunicazione, Marco Piccoli-The Grandiz, Skillamix Design.
  • Web project, hosting: Kumbe srl
  • Destination Management System: DMS Deskline by Feratel media technologies srl
Close

Thank you

Your request has been successfully submitted, we will reply to you as soon as possible. A copy of your message has been sent to your email address.

Close

Filter by the dates you set

Close

Request informations and reservations