testpic

Apri le porte della tua casa al turismo!

Apri le porte della tua casa al turismo!

Mercoledì 4 dicembre alle ore 18:30 presso la Sala Bianchi (Viale Fantuzzi, 11) si terrà la presentazione di una guida pratica per tutti coloro che vogliono trasformare la propria casa in una struttura ricettiva e comprendere meglio come poter diventare degli operatori turistici di qualità.

La guida è stata creata all'interno del progetto PRIMAVERA CASA, nato con l'obbiettivo di costruire e offrire servizi di valorizzazione abitativa e turistica del patrimonio immobiliare in disuso in Valbelluna sostenuto dalla Fondazione Cariverona.

Un progetto, quest'ultimo, non rivolto soltanto a coloro che volevano ri-aprire la prorpia casa per affitti a medio-lungo termine, ma anche per tutti coloro interessati agli affitti turistici. A seguito dei numerosi sportelli, è stato deciso di redarre questa guida di accompagnamento per questa tipologia di attività, in coordinamento con le regole regionali e la mission della destinazione Dolomiti Bellunesi.

La serata inizierà con un intervento da parte di ETIFOR, spin-off dell'Università di Padova, per iniziare a riflettere sull'importanza dell'ospitalità extra-alberghiera, per capire come e se può offrire un futuro per un luogo come la Valbelluna. Si parlerà di dati, opportunità, rischi ed esempi di best practices.

Seguirà, poi, l'intervento della Fondazione DMO Dolomiti Bellunesi inerente all'opportunità di bandi per la ricettività turistica, nonché un approfondimento sulla strategia del marchio Dolomiti Bellunesi.

Si concluderà con la presentazione del progetto PRIMAVERA CASA con i risultati otteuti finora e quelli futuri e con la visione e spiegazione della nuova guida da parte del Consorzio Turistico Dolomiti Prealpi.

Request informations

Consorzio turistico Dolomiti Prealpi

See on map

Sala Bianchi - Viale Fantuzzi, 11

Tel: (0039) 0439 2540

Learn Family and friends Piave

Belluno

Discover
Houses

Stories to tell

Unusual Caorle: leisurely journeys between land and sea

Unusual Caorle: leisurely journeys between land and sea

16 June 2024

Looking to spend a day on a boat or cycling to discover a different side of Caorle, away from the golden beaches and the bustling atmosphere of the historic ...

The magic of fishing: a return to the essence

The magic of fishing: a return to the essence

13 June 2024

Discover the allure of the Meschio River, a natural treasure perfect for fly fishing. Learn about the fish species, fishing zones, and everything you need ...

A river of flavours: an emotional journey through the gourmet cuisine of Veneto

A river of flavours: an emotional journey through the gourmet cuisine of Veneto

25 October 2023

Discover how gourmet cuisine becomes an emotional language that connects communities, celebrates the land, and invites exploration. ...

Partners

Veneto Rivers Holiday represents a project consistent with the Strategic Regional Tourism Plan Veneto, designed in synergy and complementarity with the objectives of the various OGD involved.
It invites and it is open to the active involvement of local governments.

Thank you

Thank you: we have sent you an email to activate your subscription and select your preferences if applicable

Close

Credits

Official site of the Temporary Association of Companies “Veneto Rivers Experience”.

The A.T.I. Veneto Rivers Experience thanks all those who collaborate and have collaborated in the realization of this web project for the promotion of experiences and valuable time to spend along the Venetian rivers from the Dolomites to Venice.

  • Photo: Studio 2000 Hz Gianni Frescura, Ass.Prom.Tur. Alpago - Cansiglio aps, Archivio ATI Veneto Rivers Experience.
  • Copy: Atr Comunicazione, Marco Piccoli-The Grandiz, Skillamix Design.
  • Web project, hosting: Kumbe srl
  • Destination Management System: DMS Deskline by Feratel media technologies srl
Close

Thank you

Your request has been successfully submitted, we will reply to you as soon as possible. A copy of your message has been sent to your email address.

Close

Filter by the dates you set

Close

Request informations and reservations